Recruitment chatbot

Verhoog het percentage kandidaten

Van de 100 kandidaten op je vacaturepagina klikt helaas slechts een klein aantal daadwerkelijk op de knop: solliciteer. Het gemiddelde aantal kandidaten dat daadwerkelijk solliciteert ligt ergens tussen de 2% en 5% van het totaal aantal bezoekers. Vaak is dat percentage voor mobiele gebruikers nog lager, omdat het sollicitatieformulier niet altijd goed werkt op een mobiele telefoon. Een chatbot kan het percentage kandidaten verhogen door bezoekers actief te vragen of ze interesse hebben in de getoonde vacature. Of door dat ze bijvoorbeeld nog met een vraag zitten.

Vergroot je bereikbaarheid

Door een recruitment chatbot te gebruiken ontvang je meer sollicitaties. Je kunt groei realiseren in het aantal kandidaten en bezoekers dat zich inschrijft voor een job alert of een vacature nieuwsbrief. Je vergroot je bereikbaarheid en kunt efficiënter werken doordat de chatbot door middel van een aantal selectievragen goed kan beoordelen of een kandidaat past bij de specifieke vacature.

Hogere respons
24 uur bereikbaarheid
Efficiëncy
Gunstig tarief