Bereik je doelgroep beter door online kandidaten te werven via social media

Als arbeidsintermediair sta je voor de constante uitdaging om de meest geschikte kandidaten te vinden die nodig zijn om je vacatures op te kunnen vullen. In de snel veranderende arbeidsmarkt voldoen de traditionele manieren van personeel werven steeds minder en wordt social media meer en meer ingezet om geschikt personeel te vinden. Slechts 20% van de werkenden in Nederland is actief op zoek naar vacatures via advertenties op jobboards en andere vacaturesites. De overige 80% zijn niet op zoek, maar kunnen wel zeer gericht bereikt en efficiënt getriggerd worden via social ads. Wil je personeel werven via social media, dan komen Facebook en Instagram al snel als eerste in beeld. Op deze platforms heb je goede mogelijkheden voor social advertising en kun je ook met een persoonlijke bedrijfspagina een duidelijk beeld van je bedrijf geven en tevens de interactie opzoeken met eventuele kandidaten. Door je content goed op je doelgroep te richten en regelmatig bij te houden bouw je een netwerk van relaties op, dat je prima kunt benutten bij het invullen van vacatures. Een andere manier is het werven via Google for Jobs. Hiermee link je je social job ads direct aan Google, waardoor je vacature een breder bereik heeft. Wil jij ook het werven van je personeel via social media tot een succes maken? Doe het dan samen met één van de partners van dienstenplatform Flexpartners, want die helpen je snel en efficiënt op weg.

Bel: 0411 244004Contactformulier

Verhoog je aantal geschikte kandidaten met een recruitment chatbot

Online personeel werven kan heel efficiënt zijn, maar alleen als de kandidaten die jij wilt zoeken jouw vacature ook daadwerkelijk vinden en bereid zijn op de solliciterenknop te drukken. In de praktijk blijkt dat het percentage kandidaten dat op de solliciterenknop drukt erg laag ligt. Met een recruitment chatbot kun je dit aantal aanzienlijk verhogen. Een recruitment chatbot werkt als een online gesprekspartner, die een actieve interactie aangaat met de potentiële kandidaten. Dankzij kunstmatige intelligentie kan de chatbot zowel gesproken als geschreven tekst begrijpen en hierop reageren. Daarmee is hij in te zetten op verschillende online media zoals email, SMS, social media platforms als Facebook of Instagram, maar ook voor specifieke ATS-software. Door de interactie verleidt de chatbot niet alleen meer kandidaten te reageren, maar via gerichte vragen is hij ook goed in staat om online de geschikte kandidaten te selecteren en meteen een afspraak te maken met jou als arbeidsintermediair. Het online vinden van de geschikte kandidaten zal je met een recruitment chatbot nauwelijks nog tijd kosten en is een van de diensten die wij via ons dienstenplatform voor een scherpe prijs kunnen aanbieden. Bel gerust eens of vul het contactformulier in als je er meer van wilt weten.

Een dienstenplatform speciaal voor de kleine of startende intermediair

Kleine ondernemers zijn over het algemeen goed in hun vak, maar het ontbreekt hen vaak aan kennis en tijd om de volledige bedrijfsvoering professioneel en efficiënt op te zetten en te beheren. Flexpartners helpt deze ondernemers met het aanbieden van een compleet pakket ondersteunende diensten. Dankzij collectieve inkoop kunnen wij deze tegen de meest voordelige prijzen en meest gunstige voorwaarden aanbieden en hierdoor kunnen deze ondernemers behoorlijk besparen op hun kosten. Iedere intermediair kan bij ons terecht. Naast diensten voor het online werven van kandidaten via social media zijn er nog vele andere diensten waar je gebruik van kunt maken, waaronder backofficediensten, administratie/accountant, subsidie-advies, SEO, mobiliteit en huisvesting van arbeidsmigranten. Uiteraard kunnen wij je uitgebreid adviseren over deze en alle andere diensten die wij aanbieden, inclusief het opstellen van een passende offerte, zodat jij een weloverwogen keuze kunt maken. Neem dus gerust eens contact met ons op; wij helpen je graag verder.